معمار شهر

معمار شهر

برترین طرح‌های خلاقانه و نوآور در صنعت راه و ساختمان استان اصفهان اعلام شدند

مدیر مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۱۳ طرح خلاقانه و نوآور در صنعت راه و ساختمان در مسابقه ایده شو استان اصفهان رقابت کردند که ۳ طرح توانستند نظر داوران را جلب و بالاترین امتیاز را کسب کنند.

معمار شهر – به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مهدی منصوری مدیر مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اجرای نخستین جشنواره نوآوری‌های صنعت راه و ساختمان استان اظهار کرد: با توجه به اینکه بعضاً مخترعین در حوزه راه و ساختمان به اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مراجعه می‌نمودند پیگیری‌های لازم به عمل آمد تا جشنواراه‌ای برگزار و به این ترتیب از طرح‌های خلاقانه و نوآور در این زمینه حمایت شود.

معمار شهر

وی افزود: در این رویداد، ۴۰ محصول فناورانه در صنعت راه و ساختمان از سوی فناوران، مخترعین و شرکت‌های دانش بنیان به دبیرخانه جشنواده ارسال شد.

مدیر مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: از این تعداد براساس نظر هیئت داوران ۲۴ محصول برای شرکت در نمایشگاه پذیرفته و انتخاب شدند.

وی ادامه داد: از محصولات پذیرفته شده، ۱۳ مورد آن علاوه بر مشارکت در نمایشگاه در مسابقه ایده شو، ارائه شدند و به رقابت پرداختند.

منصوری با بیان اینکه در مسابقه، ۳ طرح توانستند نظر داوران را جلب و بالاترین امتیاز را کسب کنند، عنوان کرد: محصولات بر اساس میزان خلاقیت و نوآوری، انطباق با طرح‌های توسعه‌ای کشور و نیازمحوری، ویژگی در برابر محصولات مشابه داخلی و خارجی، چشم انداز محصول برای تجاری سازی و اشتغال زایی، و بهینه سازی انرژی و سازگاری با محیط زیست سنجیده و امتیازدهی شدند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی ۱۳ طرح ارائه شده در مسابقه ایده شو و به ویژه ۳ طرح برتر از طریق صندوق پژوهش و فناوری به سرمایه گذاران و انبوه‌سازان مسکن معرفی می شوند همچنین برای دریافت گواهینامه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز تسهیلاتی در نظر گرفته خواهد شد.

مدیر مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه از ۱۰ مهرماه آغاز و تا دوازدهم ماه جاری ادامه دارد، گفت: در زون ساختمان و صنایع وابسته ۱۲ شرکت غرفه دارند و سازندگان و فعالان صنعت راه و ساختمان از نزدیک با توانمندی‌های این شرکت‌ها آشنا می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *