معمار شهر

معمار شهر

تلاش نیویورک برای رشد اقتصاد سبز شهری

نیویورک اولین طرح خود را برای ترسیم نقشه‌راهی برای رشد اقتصاد سبز شهر اعلام کرده است که آن را به شهر پیشرو در مشاغل مرتبط با محیط زیست تبدیل می‌کند.

معمار شهر به گزارش ایمنا، نتیجه سرمایه‌گذاری نیویورک در مشاغل و بخش‌های مرتبط به مقابله با تغییرات آب‌وهوایی، به دست آوردن ۴۰۰ هزار موقعیت شغلی پیش‌بینی‌شده تا سال ۲۰۴۰ است. این سرمایه‌گذاری یکی از بخش‌های برنامه «اقدام اقتصاد سبز» نیویورک است که در نظر دارد آموزش‌های لازم را در اختیار شهروندان نیویورکی قرار دهد تا بتوانند در ۴۰۰ هزار موقعیت شغلی مرتبط با محیط زیست مشغول به کار شوند.

اقتصاد+سبز+شهری

تلاش نیویورک برای رشد اقتصاد سبز شهری

اکوسیستم اقتصاد سبز

برای این طرح، یک مرکز نوآوری آب‌وهوایی جدید ایجاد شده است که به رشد استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای فناوری سبز کمک می‌کند. اکوسیستم اقتصاد سبز در سه پردیس از پنج هزار شغل دائمی جدید پشتیبانی می‌کند، ۲۱۰۰ نیویورکی را آموزش می‌دهد و باعث ۵۵ میلیارد دلار رشد اقتصادی می‌شود. یکی دیگر از وعده‌های برنامه اقدام اقتصاد سبز، سرمایه‌گذاری در صنایع متمرکز بر آینده است که متعهد می‌شود مراکز شغلی و نوآوری گسترده‌ای را در امتداد رودخانه شرقی این شهر ایجاد کند.

با مشارکت آژانس‌های شهری همچنین شرکای خصوصی، یک مرکز آموزش نیروی کار در هر منطقه با برنامه‌ریزی برای آموزش نیویورکی‌ها برای مشاغل به اصطلاح یقه سبز ایجاد خواهد شد. این طرح بیش از ۱۲ هزار کارآموزی اقتصاد سبز را تا سال ۲۰۴۰ از طریق تلاش‌هایی مانند برنامه‌های آزمایشی ساختمان سبز و نیروی کار ساخت‌وساز برای آموزش بیش از ۱۰۰ نفر در سال ارائه خواهد کرد.

نیویورک در حال فعال کردن دو هکتار زمین در نزدیکی فرودگاه JFK است تا بزرگترین مرکز شارژ EV در شهر را با ۶۵ شارژر عمومی EV شامل ۱۲ شارژر سریع ایجاد کند. در حال حاضر تخمین زده می‌شود که این تسهیلات سالانه هزار وسیله نقلیه را شارژ کند.

از پروژه‌های مقاوم‌سازی ساختمان‌ها گرفته تا نصب پنل‌های خورشیدی، ایستگاه‌های شارژ EV و توربین‌های بادی، مشاغل سبز در حال حاضر آمریکا پیشرو هستند. طرح اقدام اقتصاد سبز نیویورک رشد نوع جدیدی از انقلاب صنعتی را مهار می‌کند و به شهروندان ابزارهایی را می‌دهد که برای ساختن شهری مقاوم و مرفه و شکوفایی در اقتصاد متمرکز بر آینده نیاز دارند.

تلاش نیویورک برای رشد اقتصاد سبز شهری

در نقشه‌راه اعلام شده، نیویورک به عنوان یکی از رهبران جهانی اقتصاد سبز در نظر گرفته شده است که اقدامات چشمگیری برای مقابله با بحران آب‌وهوا، ایجاد شغل و تحرک اقتصادی انجام می‌دهد. نزدیک به یک میلیون شغل در طول همه‌گیری کووید در این شهر از بین رفت و اکنون باید مشاغل جدیدی در بخش خصوصی ایجاد شود، این برنامه با هدف محافظت از شهر در برابر اثرات تغییرات اقلیمی و با استفاده از تمام منابع اجرایی خواهد شد. از پروژه‌های مقاوم‌سازی ساختمان‌ها گرفته تا نصب پنل‌های خورشیدی، ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی و توربین‌های بادی، مشاغل زیست‌محیطی در حال حاضر بیشترین تقاضا را دارند. طرح اقدام اقتصاد سبز، رشد نوع جدیدی از انقلاب صنعتی را کنترل می‌کند و به نیویورکی‌ها ابزارهایی برای ساختن شهری انعطاف‌پذیر و مرفه می‌دهد که برای شکوفایی در اقتصاد متمرکز بر آینده به آن نیاز دارند. این طرح اولین پیش‌بینی اقتصاد سبز و رشد مشاغل نیویورک را تا سال ۲۰۴۰ ارائه می‌کند و طبق آن نیویورک میزبان ۱۳۳ هزار شغل به عنوان پایه‌های یک آینده مرفه، برابر و عادلانه خواهد شد، به‌ویژه برای بخشی که از محیط زیست بهره کمی دارند.

بعضی از نکات برجسته این طرح عبارتند از:

با مشارکت آژانس‌های شهری و همچنین شرکای خصوصی، یک مرکز آموزش نیروی کار در هر منطقه با برنامه‌ریزی برای آموزش نیویورکی‌ها برای مشاغل به اصطلاح یقه سبز ایجاد خواهد شد. این طرح بیش از ۱۲ هزار کارآموزی اقتصاد سبز را تا سال ۲۰۴۰ از طریق تلاش‌هایی مانند برنامه‌های آزمایشی ساختمان سبز و نیروی کار ساخت‌وساز برای آموزش بیش از ۱۰۰ نفر در سال ارائه خواهد کرد.

نیویورک در حال فعال کردن دو هکتار زمین در نزدیکی فرودگاه JFK است تا بزرگترین مرکز شارژ EV در شهر را با ۶۵ شارژر عمومی EV شامل ۱۲ شارژر سریع ایجاد کند. در حال حاضر تخمین زده می‌شود که این تسهیلات سالانه هزار وسیله نقلیه را شارژ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *